Co dělat, abyste se v létě vyhnuli střevním potížím?

Káva, zmrzlina, pivo, steaky, taková typická kombinace pro Čechy v létě. Jak zůstat fit a nepřivodit si střevní potíže? Ne vždy je to jednoduché a z části si za to můžete i sami, neboť nedůslednou starostí o vaše tělo si způsobujete tyto problémy. Mít střevní potíže v létě není nic radostného, proto je třeba na sebe dbát i v letních měsících.

Co zapříčiňuje střevní potíže a průjmy? Průjem je infekčního původu, avšak důvodů může být několik. Ač se to nezdá, průjem může způsobit i stres, stres je totiž považován za jednoho z největších „zabijáků“ všeho dobrého v těle. Ke střevním potížím také logicky dochází, když je oslabený organismus. Trvá-li takový stav více než tři dny, neprodleně navštivte lékaře, který vám stanoví přesnou diagnózu.

Jak těmto potížím předcházet? Přestože jste například na dovolené, nebo u někoho na party, snažte se stále při stravování zachovat „zdravý“ rozum. Například konzumace nevhodných potravin ihned po sobě vám žádný benefit nepřinese (výše zmíněné pivo či zmrzlina). V cizině si dávejte pozor na tepelně nezpracovaná jídla a kohoutkovou vodu.

Pakliže už vás potíže zasáhnou, naordinujte si dietu a pijte pouze bylinné čaje, vodu a minerální vody. Budete-li vědět, že váš problém není až tak závažný, doporučují se například ovocné šťávy, banány a suchá rýže. Zejména se zdržte jakýchkoliv aktivit, neboť vaše tělo potřebuje odpočinek, proto mu jej dopřejte. Také věnujte pozornost stravě po nemoci, nezačínejte příliš těžce, volte spíše zeleninová jídla a později do jídelníčku zařaďte potraviny, na které jste zvyklí. Je zde totiž možnost, že by se vám nevhodnou stravou mohly problémy vrátit.

Čtěte také:   Zadržovaná voda v těle - mýtus či pravda?
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Digg this
Digg
Email this to someone
email
Sdílejte prosím!

Mohlo by vás zajímat...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *