Co jíst před nástupem podzimu?

Ač se to nezdá, podzim klepe na dveře a rána už jsou pěkně chladná. Co jíst v tomto přechodovém období, abyste nebyli nemocní a hned z kraje podzimu nenastydli? Určitě už to nebude tak jednoduché, jako v létě, i když opak se zdá být pravdou.

Přechodové období mezi létem a podzimem je časem chřipek a nachlazení. Co dělat proto, abyste zůstali celý rok fit? Radou číslo jedna je samozřejmě větší množství cibule, česneku, chilli a zázvoru, které fungují jako prohřívací potraviny, ale samozřejmě také jako přírodní antibiotika. Proto se je nebojte přidávat do jídla a případně jíst jen tak. Ale pozor, s množstvím to nepřehánějte, abyste si neublížili.

Letos je všeho až příliš, proto se suroviny snažte zpracovat tak, aby vydržely co nejdéle. Zavařujte, nakládejte, zkrátka to, co děláte i obvykle. Pokud necháváte zeleninu i čerstvou, zaměřte se na to, co se kazí nejrychleji. Nemusí to být jen saláty, zapojte fantazii a zkuste vytvořit něco, co vám bude chutnat. Už jste zkoušeli například rajčatové risotto, nebo quinou s červenou řepou? Ovoce je v tomto případě stejně variabilní jako zelenina. Můžete vyzkoušet ovocné saláty, přidat ovoce do pečení anebo připravit pohankovou kaši s jablky, která je jako stvořená do chladných dnů. Dáváte-li přednost klasice ve formě kompotů, nechejte je raději až do zimy.

Máte pro vás další tip, jak zpracovat zeleninu. V tomto receptu není nic složitého, protože se jedná o takzvanou zeleninu v soli. Kořenovou zeleninu pomelete v mlýnku, přimícháte dané množství soli a dáte do sklenic. Nic se nezavařujte a máte perfektní alternativu k zeleninovému bujónu. Zelenina v soli se hodí především do polévek, ale také pod maso či kamkoliv jinam, kde vám ještě určitá chuť schází.

Čtěte také:   Jak moc dobré jsou suplementy?
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Digg this
Digg
Email this to someone
email
Sdílejte prosím!

Mohlo by vás zajímat...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *