Co kupovat (aneb jak na to!)

Začínáte se zdravou stravou a nevíte, po jakých věcech sáhnout? V supermarketech je spousta lákadel, které se tváří zdravě, ale přitom to tak vůbec není. Obsahují spoustu přebytečného cukru, tuku a různých umělých dochucovadel. Existuje pár pravidel, podle kterých je dobré se řídit alespoň ze začátku.

Stejně tak jako supermarkety, i televizní reklamy nás lákají na všemožné cereální tyčinky a müsli. Takže lidé, kteří chtějí žít zdravěji, navštíví obchod a koupí si cereální tyčinku s tím, že je to zdravé. To je velká chyba, většina tyčinek obsahuje totiž přemíru cukru a mouku, stejně tak skončí zapékané müsli, které má opět spoustu cukru a dalších nadbytečných věcí. Chcete-li si tedy koupit müsli z obchodu, volte sypané s ovocem. Ještě jednodušší varianta je ale ta, že si koupíte ovesné vločky a smícháte je s ovocem (z větší části čerstvým, z menší sušeným). Také instantní ovesné kaše jsou plné cukru, je třeba si dát velký pozor. Na to navazuje další problém a to jsou mléčné výrobky. Nejen, že velká konzumace těchto produktů není zdraví prospěšná, mléko jako takové zahleňuje. Téměř všechny jogurty, které v regálech obchodů najdete, jsou jen obarvené mléko s přídavkem konzervantů. Proto volte především bílý jogurt a doma si ho dochuťte dle libosti.

Další skvělou „vychytávkou“ jsou knäckebroty či pufované (extrudované) chlebíčky místo běžného pečiva. Náhradu v tom určitě nehledejte, ale místo pečiva si knäckebrot dát můžete. Pufované chlebíčky raději nechte v obchodě. Nejdůležitější je mít doma základní potraviny, s nimiž dokážete vytvořit téměř cokoliv, proto se zaměřte hlavně na kvalitní luštěniny, oves, zeleninu a ovoce.

Čtěte také:   Amarant neboli laskavec
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Digg this
Digg
Email this to someone
email
Sdílejte prosím!

Mohlo by vás zajímat...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *