Co víte o hořčinách?

Už jste slyšeli o hořčinách? A věděli jste, že dokáží i pomoct? Do vyváženého jídelníčku by měly hořčiny určitě patřit, zvlášť chcete-li zůstat fit po celý rok. Spousta lékařů už hořčiny ani nepovažuje za relevantní zdroj léčebných účinků při běžných zdravotních problémech, přesto jsou tyto látky obsažené například v ovoci, vhodným doplňkem stravy u každého dospělého člověka.

Hořčiny neboli amara se dělí do tří skupin podle obsahu dalších látek a jejich účinků na lidský organismus. Amara pura, což jsou čisté hořčiny, které povzbuzují a zlepšují činnost trávicího ústrojí (například hořec), amara aromatica, které obsahují i silici a mají také výraznou vůni (řebíček) a ovlivňují činnost nejen trávicího ústrojí, ale také žlučníku a jater. Poslední skupinou je amara acria a ty mají navíc ostře působící látku, která se nachází například v zázvoru anebo pepři. I proto je dobré popíjet zázvorový čaj v chladnějších obdobích, ale pozor na množství, aby vám nepodráždil žaludek.

Dále hořčiny naleznete třeba v pampelišce, sedmikrásce, pelyňku, šalvěji či mateřídoušce. Ale také v rukole, čekance, artyčoku nebo žlutém grapefruitu. Hořčiny jsou rovněž doporučovány při nechuti anebo anorexii, neboť zvyšují činnost žaludečních šťáv, které jsou při těchto onemocněních velmi potřeba.

S hořčiny jako takovými se nejspíš běžně nesetkáte, ale v lékárnách jsou k dostání různé bylinné preparáty, tinktury a bylinné výtažky. Zpravidla tedy ve formě kapek, které se dávkují v malém množství dle návodu či doporučení lékaře.

Čtěte také:   Nopál

Přestože hořčiny upadají v zapomnění, svou úlohu ve výživě mají. Zvláště tehdy, pokud jsou lidé nemocní a trpí nechutenstvím. Pokud máte zájem hořčiny suplementovat, nemusíte, svou dávku pokryjete ve vyvážené stravě. Proto stačí jíst ovoce, nebo výrobky obsahující tyto látky.

Mohlo by vás zajímat...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Advertisment ad adsense adlogger