Dieta může být i nebezpečná!

V marné snaze shodit přebytečná kila se na internetu dočítáme všechno možné. Od drastických diet až po různé stravovací formy, které nám vůbec nemusí sedět. Každý jsme totiž naprosto jedinečný a dávat na doporučení známých a přátel je poněkud nebezpečné. Musíme brát v potaz to, že diety nám mohou i velmi uškodit.

Stále platí tvrzení, že všeho s mírou, a ti, kteří experimentují se stravováním bez jakéhokoliv seznámení s následky, mohou na to doplatit celoživotními problémy.

Co je u diety nejdůležitější? Dostatek živin, dieta musí splňovat vše, co zdravá vyvážená strava. Takže pokud je pro vás nový způsob stravování špatný, tělo vás na to určitě upozorní. Můžete trpět nedostatkem sacharidů, bílkovin i tuků, samozřejmě i nedostatkem minerálů (vápník, hořčík, železo) a vitamínů (A, D, E). Také to může být způsobeno tím, že zkrátka přijímáte méně potravy, než jste zvyklí a jídelníček může být sebevíc zdravý. A jak se to tedy projeví na vašem zdraví? Příznaky se neprojeví hned, ale až za pár měsíců, někdy na ně třeba ani sami nepřijdete, nepomůže-li vám doktor. Jedná se hlavně o velkou únavu, která je často připisována „jen“ velkému pracovnímu nasazení. Únava jde ruku v ruce se sníženou imunitou, jež vede k nemocem. Zhoršit se může i pokožka, což je důsledkem nedostatku omega 3 mastných kyselin a železa. A mohou nastat také trávící problémy, protože jste zkrátka byli dosud zvyklí na úplně jiné složení jídelníčku.

Čtěte také:   Zkuste začít běhat!

Než vůbec začnete s redukční dietou, je třeba se velmi rozmyslet a pečlivě naplánovat její průběh, požádejte o to rozumného výživového poradce, který stanoví přesný jídelníček a pravidelný pohyb, který je při dietě nezbytný.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterDigg thisEmail this to someoneSdílejte prosím!

Mohlo by vás zajímat...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Advertisment ad adsense adlogger