Dukanova dieta – jaké jsou její účinky?

Ve světě, zvláště ve Francii, si Dukanova dieta získala své příznivce. Kdo ji vyzkoušel, nedá na ni dopustit. Na jakých principech tato dieta funguje? Pojďme si představit dietu, při níž nebudete hladovět.

Co je Dukanova dieta?

Autorem je francouzský odborník na výživu Dr. Pierre Dukan, který tuto dietu prezentoval ve své knize. Je vhodná zejména pro ty, kdo neradi chodí do tělocvičen, nechtějí hladovět a potřebují rychle shodit. První týden můžete zaznamenat váhový úbytek až 5 kilogramů. Není však určena pro dlouhodobější držení, protože může poškodit zdraví.

Dieta je rozdělena do čtyř fází, z toho dvě první jsou redukční. Strava je složena především z bílkovin (proteinů). Jíst můžete libové maso, ryby, vejce, nízkotučné mléčné výrobky a v další fázi i zeleninu.

1. fáze – útočná

Trvá 1 až 10 dní a během pěti dnů můžete zhubnout až 3 kilogramy. Stravujete se pouze potravou s vysokým obsahem bílkovin a k tomu je doporučováno vypít dva litry neslazené vody. Tělo rychle hubne, protože dostává pouze bílkoviny s minimem sacharidů a tuků.

Jaké potraviny si můžete bez výčitek dopřát?

Libové maso kromě vepřového, libová šunka, játra, ryby, tuňák, sardinky ve vlastní šťávě, 2 vejce denně, nízkotučné jogurty, sýry a mléka, koření, bylinky, cibule, česnek, citron, hořčice, kečup bez cukru, umělá sladidla.

2. fáze – plynulá

V této fázi střídáte dny, kdy jíte pouze bílkoviny z první fáze s dny, kdy k nim jíte i zeleninu. Fázi držíte, dokud nedocílíte požadované váhy.

Čtěte také:   Dělená strava pro zlepšení postavy i trávení

Jaká je povolená zelenina?

Brokolice, hlávkové zelí, celer, cuketa, okurky, houby, papriky, rajčata, cibule, dýně, ředkvičky, špenát, občas mrkev.

3. fáze – upevňující

K povolenému jídlu si můžete dopřát dopoledne menší porci ovoce, 2 plátky celozrnného chleba, jedno týdně jídlo z těstovin, brambor nebo luštěnin, a to vše připravované bez tuku. Denně si můžete dát 40 g sýra s max. 30 % tuku. Jehněčí, vepřové a šunku si vychutnejte dvakrát týdně. Jednou týdně si naordinujte bílkovinný den jako v první fázi. Za každé kilo dolů vytrvejte ve třetí fázi týden.

4. fáze – stabilizační

Abyste si nižší váhu udrželi, měli byste čtvrtou fázi držet celý život. Povoleno je k jídlu všechno, ale jednou týdně musíte držet čistě bílkovinný den z první fáze.

Jaké zkušenosti máte s touto dietou? Podařilo se vám shodit požadované kilogramy?
Zdroj obrázku: stock.xchng by Radoslaw Wyjadlowski

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterDigg thisEmail this to someoneSdílejte prosím!

Mohlo by vás zajímat...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Advertisment ad adsense adlogger