Estetický problém jménem celulitida

Celulitida trápí obézní i štíhlé ženy. Mohou za to sedavá zaměstnání, nedostatečný pohyb, špatná skladba jídelníčku, hormonální změny, nedostatečná činnost lymfatického systému a dědičné dispozice. Projevy celulitidy se dají zmírnit, avšak zbavit se jí zcela je takřka nemožné.

Stádia celulitidy

Celulitida vzniká nahromaděním nadbytečných tuků v podkoží. Dělí se na 4 stádia:

1. stádium – viditelná je pouze při zmáčknutí kůže

2. stádium – viditelná je již při ostrém osvětlení

3. stádium – viditelná je bez ohledu na osvětlení a na tom, zda žena sedí či stojí

4. stádium – viditelné jsou již hrubé nerovnosti na pokožce

Lymfatické masáže

Celulitida vzniká špatným oběhem lymfatického systému. Pro zlepšení jeho činnosti přispívají lymfatické masáže, kdy se rozproudí tok lymfy v podkoží. Snáze se pak vyplavují toxické látky a dochází k úbytku přebytečných centimetrů na problémových partií.

Skořice

Účinné jsou také skořicové zábaly. Skořice zlepšuje spalování tuků a podporuje krevní oběh. Skvěle zahřívá pokožku, čímž dochází k otevírání cév a odbourávání podkožního tuku.

Domácí zábal

Připravte si jej ze dvou kelímků bílého jogurtu, pár kapek olivového oleje a pěti lžic skořice. Směs rozetřete po stehnech, hýždích a břichu a převažte fólií. Nechte tělo takto obaleno 30 až 45 minut.

Změna jídelníčku

Celulitida souvisí také s nevhodným jídelníčkem. Čerstvá strava plná ovoce a zeleniny předchází celulitidě a pomáhá v boji proti nadváze. Do svého jídelníčku také zařaďte pivo (s mírou), ovesné vločky a dodržujte pravidelný pitný režim.

Čtěte také:   Jak vlastně správně jíst?

Zařaďte cviky

Narovnejte se, tlačte ramena dolů a lopatky dejte k sobě. Pomalu jděte do polodřepu a váhu udržujte na patách. Poté se narovnejte, nohy ovšem úplně nepropínejte. Zanožte jednu nohu. Cvik opakujte, narovnejte se a zanožte druhou nohu.

Lehněte si na zem, ruce dejte podél těla a nohy mírně rozkročte. Zdvihněte zadek od země, lopatky nechte na podložce. Dvacetkrát opakujte.

Klekněte si, opřete se o ruce a zanožujte jednu nohu. Opakujte osmkrát. Poté nataženou nohu pokrčte tak, aby pata směřovala k hýždím.

Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Digg this
Digg
Email this to someone
email
Sdílejte prosím!

Mohlo by vás zajímat...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *