Hodovat o Velikonocích lze i jinak

Hodování o Velikonocích je na tom podobně, jako o Vánocích. V některých rodinách možná ještě honosnější, neboť tento svátek je založen především na víře. Proto se slavnostní tabule nesou ve velmi tradičním duchu plného cukroví, klasických masových pokrmů, vývarů a různých bramborových salátů. Samozřejmě i přes tyto svátky nemusíme nutně nabrat zbytečná kila a následně se jich všemožnými dietami zbavovat.

Zelený čtvrtek

Tento den přímo vybízí k tomu připravit si různé zeleninové pokrmy, abychom splnili to, že si dáme něco zeleného. Zapékaná brokolice, plněné papriky, zeleninový salát s polníčkem a rukolou, špenát. Na našem trhu je nepřeberné množství zelených potravin, jen my je trochu opomíjíme, což není dobře. Zelené potraviny jsou bohaté na železo, omlazují tělo a působí proti únavě.

  • S Velikonocemi se také pojí půst, co to alespoň na chvíli zkusit a zapojit se do bezmasé stravy? Budete se cítit lépe a lehčeji, pro větší motivaci si doma můžete stanovit pravidla a vzájemně se tak hlídat a podporovat.
  • Velikonoce jsou svátky jara, proto nemeškejte a vydejte se do přírody a na první jarní vycházky, kde můžete načerpat vitamin D, který vám po zimě chybí.

Tipů na stravování padlo moc, ale pro připomenutí ty základní: místo cukru používejte jiná sladidla (sirupy apod.), místo majonézy a tatarky si vyrobte vlastní dresink z jogurtu nebo tvarohu, bílou mouku nahraďte jinými druhy (špaldová, pohanková, cizrnová, ovesná…), používejte bylinky a směs koření si namíchejte doma.

Čtěte také:   Přírodní tipy pro krásu

I přes svátky je důležité dbát na svůj stravovací režim a alespoň časově jej dodržovat. Mezi jídly si pak můžete zobnout něčeho lepšího a dopřát si jednu, dvě skleničky alkoholu.

Share on Facebook
Facebook
3Tweet about this on Twitter
Twitter
Digg this
Digg
Email this to someone
email
Sdílejte prosím!

Mohlo by vás zajímat...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *