Jak sportovat s obezitou?

Už víme, že hubnutí bez pohybu prostě nejde, ale taky je nám jasné to, že ne všechny sporty jsou pro každého. Lidem s lehkou nadváhou „běžné“ sporty tolik ještě vadit nemusí, ale ti jedinci, kteří trpí obezitou už ano. Jste-li těžší, klouby trpí více a organismus je celkově ve větší zátěži. Proto například běh vůbec nezkoušejte.

Důležitá věc u obézních lidí je také změna jídelníčku, hlavně dávejte pozor, aby tato změna nebyla příliš rychlá. Jídelníček obměňujte postupně a s menšími změnami, vaše tělo tak bude schopno přijmout nový styl stravování bez větších problémů. A jaký sport je vhodné zvolit? Pokud patříte mezi typy, které nevyhledávají posilovnu, můžete začít posilovat doma, žádné nadupané kardio určitě nezkoušejte, byli byste sami proti sobě. Dobré také je cvičit ve vodě, najděte si takového trenéra, který vám bude vyhovovat a ten vám sestaví plán cviků ve vodě. Dávejte pozor na teplotu vody, neměla by být ani moc horká, ani moc studená, to mají v dnešní době bazény ale už ošetřeny. Nejlepším pohybem je obyčejná chůze. Svižné tempo dokáže zázraky, můžete si klidně pořídit speciální hůlky a vyrazit do terénu, ze začátku malé procházky proměňte v celodenní túry. Budete sami překvapeni, jak moc chůze pomáhá. Dostanete-li se i z této fáze, nebo se už cítíte lépe, zkuste kolo. A co je taky jasné, že ve dvou se to lépe táhne!

Čtěte také:   Co takhle zkusit jógu?

V žádném případě se netrapte hladem, po celodenní túře si dopřejte kvalitní, zdravé a plnohodnotné jídlo, přistupujte k hubnutí optimisticky a za každý centimetr buďte rádi. Je to sice běh na dlouhou trať, ale s vytrvalostí a pílí se dá zvládnout cokoliv.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterDigg thisEmail this to someoneSdílejte prosím!

Mohlo by vás zajímat...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Advertisment ad adsense adlogger