Jak udržet naše cévy průchodné?

Udržet naše cévy průchodné jsou snad pro každého z nás samozřejmostí, ale jakmile se cévy začnou ucpávat, hrozí infarkt, mrtvice, či jiné zdravotní nehody, které nejsou nikdy příjemné. Spousta lidí má stále špatné stravovací návyky, a tak si ani neuvědomují, že jim hrozí riziko ucpání cév (zvlášť pokud nadměrně konzumují uzeniny a masné výrobky). Co dělat pro to, aby naše cévy byly stále průchodné a my měli zdravý kardiovaskulární systém?

Lutein

Lutein je barvivo, které hraje významnou roli při prevenci aterosklérózy (ukládaní tukových látek do stěny tepny) a nachází se zejména v rostlinách, a to ve špenátu, zelí, mrkvi, paprice a celkově v listové zelenině. Ti, jež mají jídelníček vyvážený, jistě ví, že konzumují zeleniny dostatek.

Česnek

Česnek není jen všestranným pomocníkem v kuchyni, ale taky v domácí lékárničce. Pomáhá při nachlazení a bolesti v krku a taky výrazně snižuje hladinu cholesterolu v krvi – brání tvorbě plaků v cévách.

Zdraví prospěšné tuky

Omezte ty nezdravé, právě ty se nejčastěji vyskytují v uzeninách a zaměřte se na ty zdravé. Avokádo, všechna semínka, ořechy, ryby a rostlinné oleje, to jsou zdroje kvalitních tuků, které jsou pro tělo nepostradatelné, s již známou omega 3.

Sport

Pravidelný pohyb zlepšuje jak vaši psychickou kondici, tak i tu fyzickou, proto sportovní aktivity nezanedbávejte, váš kardiovaskulární systém Vám to vrátí.

Omezte cigarety a alkohol

Cigarety jsou jedním z častých důvodů ucpávání cév, sami víte, jestli jste schopni kouření omezit nebo úplně eliminovat. Alkohol, respektive červené víno v malém množství neškodí, ale častá alkoholová opojení jsou nebezpečná, taktéž zvyšují cholesterol, kyselinu močovou či vedou až k cirhóze jater.

Čtěte také:   Angína v létě?
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Digg this
Digg
Email this to someone
email
Sdílejte prosím!

Mohlo by vás zajímat...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *