Jak vlastně správně jíst?

Mnozí z nás se snaží dodržovat všemožné diety, aniž by si ujasnili, čeho vlastně chtějí dosáhnout. Platí zde známé pořekadlo, že všeho moc škodí. V tomto článku naleznete rady, kterými by se měl řídit každý, kdo chce dodržovat zdravý životní styl.

Každý jistě ví, že:

  • Pestrý a vyvážený jídelníček by měl obsahovat spoustu zeleniny, v menší míře pak ovoce
  • Omezit konzumaci pečiva, volit mezi celozrnnými výrobky, nikoliv cereálními či tmavými, protože neobsahují správný poměr celozrnné a žitné mouky, nemohou být tedy celozrnným výrobkem
  • Základem všeho je snídaně. Naučte se snídat, třeba alespoň kousek ovoce, nastartujete tím organismus a jste připraveni na celodenní zápřah. Nejlépe by však měla obsahovat všechny potřebné živiny (bílkoviny, sacharidy i tuky)
  • Vhodné nejsou uzeniny, pokud chcete, raději si dejte kvalitní maso nebo rybu

S dalšími fakty a otázkami se setkáváme denně, jak se s nimi popasovat?

  • Jíst by se mělo pomalu, na všechny chody si najít čas a vychutnat si každé sousto, jídlo je i součást etiky, příklad bychom si měli vzít například z Francouzů, jejichž oběd trvá až dvě hodiny
  • Při dochucování pokrmů používejte bylinky (bazalka, tymián, oregano, máta…) chilli papričky, různé druhy pepřů a podobně, vyvarujte se použití kořenicích směsí obsahující velké množství soli
  • Naučte se jíst ve stejnou dobu každý den, je jasné, že vždy to nejde, ale tělu tím ulehčíte spoustu práce, nebude se trápit s dostatkem živin a vy budete jíst pravidelně. Noste s sebou svačiny, pokud víte, že nebudete mít čas si zajít něco koupit.
Čtěte také:   Jak na stravování v létě?

Kolikrát denně jíst? Názory odborníků se liší, obecně se uvádí 3x – 8x denně.

  • Výrobky s označením „light“ se při zdravém stravování nedoporučují, volte kvalitnější suroviny a odtučněné výrobky nechte těm, kteří potřebují nutně zhubnout
  • Chutě na sladké se dostaví určitě, protože při omezení cukru je to všude přítomný faktor, nadopujte se tedy ovocem, případně hořkou čokoládou, dobrotami ze zdravých výživ a při akutní chuti si upečte sladký koláč doma
  • Před spaním nejezte aspoň dvě hodiny, tělo potřebuje odpočinek
  • Smažené pochutiny se snažte omezit, jsou plné nezdravých tuků

Tohle je základní výčet zásad, které by se při zdravém stravování měly dodržovat. Z počátku se to zdá být obtížné, ovšem když si na tento režim zvyknete, pak si můžete s klidným svědomím nějaký ten čokoládový dortík nebo hovězí steak dopřát. Chce to jen chtít a začít třeba již dnes, neboť zítra už může být pozdě.

 

Share on Facebook
Facebook
11Tweet about this on Twitter
Twitter
Digg this
Digg
Email this to someone
email
Sdílejte prosím!

Mohlo by vás zajímat...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *