Jak zmírnit PMS?

Teď odbočíme na především ženské téma, ale i muži, kteří chtějí být ke své partnerce pozorní, by si tento článek měli přečíst. Budeme se věnovat PMS, tedy premenstruačnímu syndromu, který se podle lékařů týká snad všech žen. Jedná se o stav, který předchází samotné menstruaci a většina žen se potýká s výkyvy nálad, únavou, zvýšenou chutí k jídlu či naopak plností a podobně.

PMS souvisí s hormony, konkrétně s nadbytkem estrogenu a malým množství progesteronu, které způsobují tyto jevy ještě před samotnou menstruací. Existuje i složitější PMS, ale v tomto případě se jedná i poruchu, kterou je třeba včas řešit.

V případě PMS nemusíte hned běžet do lékárny pro pilulku, jak určitě víte, jde to i jinak. Jste-li odvážné, můžete zkusit sport (například běhání, aerobic, zumba, jóga), nebo alespoň chůzi v přírodě. Přijdete na jiné myšlenky a uklidníte se. A ty ženy, které cvičí pravidelně, mají průběh PMS méně bolestivý. Zdravá strava také PMS výrazně ovlivňuje, nicméně v průběhu PMS můžete jíst oříšky a semínka, protože jsou plná hořčíku a železa. Dalším přírodním pomocníkem je zázvor, je protizánětlivý a výzkumy ukázaly, že bolest tlumí podobně jako známý růžový prášek. Co také pomáhá je celkově změnit styl života a místo tradiční sprchy si můžete dopřát koupel s relaxační hudbou a bylinkovou esencí. Existují také různé recepty na čaje, které se nemusíte bát vyzkoušet, jsou totiž založeny jen na bázi bylinek.

Čtěte také:   Zkuste začít běhat!

A muži by ženám měli věnovat více pozornosti, protože ve fázi PMS jsou velmi citlivé a náchylné téměř k čemukoliv. Co takhle večeře při svíčkách nebo jiný odpočinek?

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterDigg thisEmail this to someoneSdílejte prosím!

Mohlo by vás zajímat...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Advertisment ad adsense adlogger