Konzumace zeleniny v zimě

Jak už víte, nic se nemá přehánět. Tohle platí i o zelenině. Kdy ji jíst a v jakém stavu? Zelenina se řadí do tzv. ochlazujících potravin spolu s mléčnými výrobky, různými šťávami, brambory nebo třeba bílým vínem a hořčicí. V zimních obdobích se tedy konzumace syrové zeleniny nedoporučuje (i někteří zastánci raw stravy přecházejí v zimě na teplá jídla), někdy si tito lidé říkají raw till 4, což znamená, že do čtyř hodin odpoledne jedí syrovou stravu a od čtyř tepelně upravenou, avšak maso v ní nenajdete.

Již ve staré Číně tamní lékaři odmítali jíst zeleninu v zimě, neboť podle nich způsobovala časté nachlazení a chřipku, zvlášť pak měli-li část zeleniny jako své poslední jídlo. Lidský organismus má totiž v noci regenerovat, ale díky ochlazujícím potravinám tomu bylo zabráněno.

Nicméně neberte to tak, že zeleninu úplně vynecháte, to by pak také nebylo dobré, ale zaměřte se na její úpravu a občas si ji k večeři dejte o něco méně, než jste zvyklí. Dejte přednost dušené mrkvi, rajčatové polévce, pečeným paprikám, nebo třeba těstovinovému salátu doplněnému o zeleninu. Právě u některých druhů zeleniny jejich vitamínová účinnost stoupá až po tepelné úpravě. Čili se zaměřte na restování, grilování, případně vaření.

Zkrátka a dobře, zima si žádá teplé pokrmy a vaše tělo taky. Když se zamyslíte, určitě si vzpomenete, že v létě máte chuť na salát, ať už ovocný nebo zeleninový, kdežto v zimě vás třeba honí mlsná na zelí s knedlíkem. Stejně tak je to s tekutinami, při menší teplotě se žízeň neprojevuje tak jako při té vyšší, samozřejmě je logické, že více vypotíte, ale v i zimě musíte pít.

Čtěte také:   Mají sezonní potraviny smysl?
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Digg this
Digg
Email this to someone
email
Sdílejte prosím!

Mohlo by vás zajímat...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *