Na co při dietě dávat pozor? Část 2.

V minulém díle jste se dozvěděli něco o tucích a lepku, teď jsou na řadě další nástrahy, kterým nejen „dietáři“ musí čelit. Kterým nástrahám podléháte vy?

Cukrovinky

Asi tušíte, že cukrovinky k životu opravdu nepotřebujete, i když jsou nedílnou součástí vašeho jídelníčku, nic kladného vašemu zdraví a metabolismu nepřinášejí. Sladké pochutiny jsou plné rafinovaného cukru, jsou to sacharidové bomby, což je jeden z důvodů, proč neustále přibíráte na váze (nikoliv tuky, jak se mnozí stále domnívají). Dále mohou některé z nich obsahovat i velké množství soli, což je rovněž problém celé české populace, neboť konzumace soli je v našem státu velmi nadprůměrná. Takže pokud můžete, od cukrovinek se distancujte nejlépe napořád. Pokud víte, že to nepůjde ze dne na den, dávky pomalu snižujte. Zkuste se také o pochutiny dělit s vašimi nejbližšími, když je vám jasné, že klasický proces vynechávání u vás fungovat nebude.

„Zdravé výrobky“

Nejste-li v nákupu zdravých potravin příliš zběhlí, můžete velmi často naletět mylné reklamě, kterou slibuje obal výrobku. Všechna pečená müsli, která se tváří velmi zdravě, jsou ve skutečnosti plná cukru. A u müsli ještě chvíli zůstaneme. Patří mezi vaše oblíbené svačiny müsli tyčinka? Na 95 % je taktéž obrovským zdrojem rafinovaného cukru, a pokud je s polevou, tak obsahuje cukru ještě více. Zde se nabízí naprosto jednoduchá alternativa. Tyčinky i pečené müsli je naprosto jednoduché připravit doma, takže budete vědět, kolik cukru jste spotřebovali a co všechno jste do směsí přidali.  A když dojde řeč na takzvané extrudované chlebíčky s polevou, tak poleva opět obsahuje velké množství cukru. Nebo například ovocné jogurty slibující velký obsah ovoce? Omyl, také obsahují velké množství aditiv a cukru, takže raději sáhněte po jogurtu bílém.

Čtěte také:   Mají diety vůbec smysl?
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Digg this
Digg
Email this to someone
email
Sdílejte prosím!

Mohlo by vás zajímat...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *