Naučte se vařit zdravěji!

Na zdravé vaření je třeba přijít. Nepotřebujete znát všechny kuchařky nazpaměť, stačí si osvojit základy správného a zdravého vaření. Pak vám celé vaření bude připadat jednodušší a vy nebudete muset trávit velké množství času přípravou a hlavně hledáním v receptech. Co zdravé vaření obnáší a čeho se budete muset alespoň na čas vzdát?

Zdravé vaření není jen o nahrazování

Domníváte se, že zdravým vaření skončí vaše oblíbené suroviny? Nemusí to být vůbec pravda, protože u zdravého vaření především zařazujete nové a pro vás neokoukané suroviny. Rýže nemusí být jen bílá a jediný tuk není máslo. Na našem trhu je nespočet druhů rýže (jasmínová, basmati, natural…) a máslo už v kuchyni dávno nehraje prim, na řadě jsou rostlinné oleje plné vitamínů, které se také skvěle hodí do studené kuchyně. Suroviny v obchodě si prohlížejte, a třeba narazíte na takové, které jste doposud míjeli. Zařaďte do jídelníčku celozrnné potraviny, více zeleniny a ovoce.

Redukujte

Byli jste zvyklí používat hodně oleje a másla? Zkuste množství trochu zredukovat a na úkor toho použít různé druhy koření a bylinky. Staré pokrmy tak dostanou nový rozměr. Oběd nebo večeře nemusí obsahovat jen pár surovin, ty klasické uberte a přidejte k nim nové, které jste ještě nezkoušeli.

Do svého jídelníčku zahrňte také semínka a oříšky, které obsahují spoustu důležitých vitamínů. Zdravý jídelníček není krátkodobý, musíte počítat s tím, že jakákoliv změna vyžaduje čas. Na spoustu surovin si budete zvykat a některé vám zpočátku nemusí zachutnat. U surovin, na které jste nebyli zvyklí je totiž důležitá příprava, přečtěte si tedy návod na zadní straně obalu, nebo se podívejte na internet, jak nejlépe danou surovinu připravit.

Čtěte také:   Pečeme zdravěji! (část 1.)
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Digg this
Digg
Email this to someone
email
Sdílejte prosím!

Mohlo by vás zajímat...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *