Není sůl jako sůl

Není sůl jako sůl. Existuje mnoho druhů soli, které jsou mnohem zdravější, než ta klasická kuchyňská (Chlorid sodný (NaCl)). Lze ji tedy kombinovat s bylinkami a docílíte svěžích a zdravých pokrmů. Ale pozor, všeho moc škodí. Možná i o soli to platí dvojnásob, protože ji nalezneme téměř všude (pečivo, slané i sladké snacky, sýry, šunky…). Na našem trhu je jich dostatek, stačí zavítat do zdravé výživy nebo různých specializovaných obchodů. Samozřejmě i cena se liší podle toho, o jakou sůl se jedná.

Mořská sůl

Hned po klasické soli patří k těm nejpoužívanějším. Je známá díky většímu obsahu jódu a kvůli tomu chutná trochu jinak. Jód se do mořské soli pochopitelně přidává i uměle, nicméně nejstarší zpracování soli je odpařování.

Himálajská sůl

Že jste o ní nikdy neslyšeli? Chyba. Tato sůl je skvělá, její barva je lehce růžová, lahodí tak i oku (růžová barva je způsobená přítomností železa). Obsahuje prvky, které byly součástí pramoře a díky tomu je prospěšná orgánům a nervům. Dále obsahuje třeba vápník, hořčík, zinek či měď.

Černá sůl

Tato sůl má vysoký obsah síry a dalších minerálů, její černá barva je nezvyklá. A víte, co je nejlepší? Pokud nejíte vajíčka, tak černá sůl vám chuť vajíček úplně nahradí. Je také vhodná při dietách, neboť obsahuje méně sodíku.

Uzená sůl a solný květ

Sůl se udí na dřevě a má, podobně jako černá sůl, velmi intenzivní chuť. Jedná se o poněkud gurmánskou záležitost. Podobně se můžeme setkat i se solným květem, který se utváří za vhodných podmínek na mořské vodě a poté je ručně sbírán, dál se nijak neupravuje.

Čtěte také:   Sbírejte ostružiny, jsou velmi zdravé!

Vyměňte tedy chlorid sodný za lepší varianty, ale nezapomínejte, že sůl solí zůstane, dbejte proto na pestrost stravy.

Mohlo by vás zajímat...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Advertisment ad adsense adlogger