Nespavost

Insomnie neboli nespavost, je duševní nemoc, při níž jedinec nemůže usnout, nebo se budí až enormně často. Počítání oveček mnozí z nás řeší různými prášky, ale nezajímá je, proč tomu tak je a nehledají důvody. Nespavost je velmi závažná nemoc, která nás psychicky, ale i fyzicky ustavičně vyčerpává.

Někdy se Vám může stát, že nemůžete spát, ale třeba to hned nemusí být insomnie, insomnie totiž zachází až do extrémních situací, kdy probdíte takřka celou noc. A jak jistě víte, nevyspaný člověk je podrážděný, malátný, má špatnou náladu a jeho koncentrace není příliš dobrá, takže v zaměstnání nemůže odvést stoprocentní výkon. A po delší době vynechání spánku přicházejí duševní poruchy.

Jste si vědomi například velkého pracovního vypětí, rozporů v rodině a osobních problémů, obrovské vyčerpanosti? Nebo přetopené ložnice, či velkého venkovního světla? Tohle všechno mohou být faktory neblaze ovlivňující kvalitu spánku. Dále pak nedostatek pohybu, některé léky, těžké jídlo před spánkem, kofein i alkohol.

Je třeba si také dávat pozor na denní zdřímnutí, protože ti, kteří mají potíže se spánkem v noci, to jen noční režim zhoršuje.

Jedním z tipů, jak se insomnii vyhnout, je chodit spát a vstávat stejně, zdravě jíst a provozovat sportovní aktivity (ne však před spaním), žít zdravě se tedy vyplácí hned v několika směrech. Jestliže se při nespavosti spolehnete na léky, nezapomínejte na to, že působí na spánkové receptory a při dlouhodobém užívání mohou způsobit závislost. V lepším případě existují čaje, které při delším používaní dokáží ovlivnit jak kvalitu spánku, tak i samotné usínání. Samozřejmě záleží jen na Vás, jakou variantu si zvolíte, ovšem nejlepší je se insomnii obloukem vyhnout.

Čtěte také:   Nízký krevní tlak
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterDigg thisEmail this to someoneSdílejte prosím!

Mohlo by vás zajímat...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Advertisment ad adsense adlogger