Nezapomínejme na luštěniny!

Luštěniny jsou dnes velmi opomíjené, děti je nemají rády a rodiče jim je tedy nepřipravují. Přitom jsou plné vitamínů a důležitých látek pro organismus. A co víc? Správně upravené luštěniny nenadýmají a ještě si na nich pochutnáte. V dávných dobách našich prababiček byly luštěniny téměř na denním pořádku, v 21. století dáváme přednost masitým pokrmům a na luštěniny zkrátka zapomínáme.

Nejčastějším argumentem proč nejíme luštěniny je jednoduše ten, že nám nechutnají. Může to být například spjato se školní jídelnou nebo čímkoliv jiným. Pojďme jim zkusit dát ještě jednu šanci, i dnešní trendy to chtějí!

Čočka, hrách, sója, to všechno jsou potraviny, které bychom alespoň jednou za čas měli na svém jídelníčku mít. Luštěniny obsahují velké množství vlákniny a dokáží na dlouhou dobu zasytit, a co víc, mají málo tuku, takže jsou ideální při redukční dietě. Také jsou bohaté na bílkoviny, čili rovněž skvělá varianta pro ty, kteří budují svalovou hmotu. Co je ale ještě lepší fakt, že luštěniny pomáhají bojovat proti civilizačním nemocem, mají totiž vysoký obsah antioxidantů. Další významným vitaminem jsou vitaminy skupiny B.

Kdo by neznal typické české jídlo čočku na kyselo? Máte ji rádi? Dělejte si ji častěji, zkuste na zahuštění použít třeba celozrnnou mouku místo obyčejné, nebo si místo čočky na kyselo udělejte čočkový salát. Při přípravě luštěnin dbejte na správnou dobu namáčení před vařením a při vaření můžete do vody přidat bobkový list. Dobře upravené luštěniny prostě nenadýmají. Z cizrny zase můžete zkusit naše karbanátky a ze sóji čínu. Luštěniny můžete přidat kamkoliv chcete, fantazii se meze nekladou!

Čtěte také:   Quinoa nebo merlík?
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterDigg thisEmail this to someoneSdílejte prosím!

Mohlo by vás zajímat...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Advertisment ad adsense adlogger