Ochlazující potraviny

I v parném létě je třeba svůj jídelníček trochu přizpůsobit. Je jasné, že se každý den nebudete ládovat svíčkovou s pěti, smaženými řízky a podobně. Podle tradiční čínské medicíny lze na stravování nahlížet tak, aby vás při vysokých teplotách dokázalo ochladit a naopak při těch nižších zase zahřát. Co jíst a čemu se raději vyhnout?

Jistě víte, že v zimě si můžete dopřát i tučnější a sytější jídla, kdežto v parných dnech spíše ta lehčí, která vás nebudou omezovat při běžných činnostech. Konzumace zahřívacích potravin má ovšem jednu nevýhodu. Lidé s vysokým tlakem, či děti s hyperaktivitou a celkově osoby, které jsou citlivější, co se jídla týče, mohou reagovat jinak než obvykle. Tradiční čínská medicína rovněž doporučuje tepelně neupravené potraviny, tudíž můžete využít recepty z raw kuchyně. Které potraviny jsou tedy díky svým energiím doporučeny?

  • Syrová zelenina (lilek, cuketa, špenát, ředkvičky, rajčata okurky…)
  • Mléko a mléčné výrobky (tento fakt je všeobecně znám, ale také není dobré tyto výrobky konzumovat ve větší míře)
  • Tropické ovoce (banány, kiwi, pomeranče, melouny…)
  • Brambory
  • Minerální vody
  • Ovocné a zeleninové šťávy

Tradiční čínská medicína také označuje potraviny neutrální, které lze konzumovat kdykoliv během roku. Do této skupiny patří především živočišné produkty.

  • Maso (hovězí, telecí, divočina)
  • Mořské plody
  • Med

Mějte na paměti, že tradiční čínská medicína má velmi bohatou historii a je podložena důkazy, které jsou nezpochybnitelné, přesto se najdou tací, jež této metodě nevěří. Nicméně nám dáte za pravdu, že v létě vás lákají spíše saláty, džusy i navzdory tomu, že zbytek roku se stravujete velmi odlišně. Někdy totiž stačí jen naslouchat svému tělu.

Čtěte také:   Tradiční čínská medicína
Share on Facebook
Facebook
2Tweet about this on Twitter
Twitter
Digg this
Digg
Email this to someone
email
Sdílejte prosím!

Mohlo by vás zajímat...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *