Ovesné vločky jako zdroj energie

Ovesné vločky patří mezi dietní potravinu. Když si je dáte k snídani, dodáte vašemu tělu energii na celý den a nepřepadnou vás nezvladatelné chutě na sladké a tučné jídlo.

Hladina vašeho krevního cukru bude vyrovnaná. Do svého jídelníčku by si je měli zahrnut nejen lidé držící dietu, ale i ti, kdo se snaží o nárůst svalové hmoty. Dávka vloček před každým tréninkem zaručí sportovcům a kulturistům potřebné „palivo“.

Jaké živiny obsahují ovesné vločky?

Tvoří je:
  • 66 % sacharidů
  • 16 % bílkovin
  • 7 % tuku
  • 12 – 14 % vlákniny.

Obsahují vitamíny A, B1, B2, D, E a kyselinu listovou a pantothenovou. Najdete v nich také omega-3 a omega-6 mastné kyseliny. Podíl železa ve vločkách je téměř stejně vysoký jako u masa. Z minerálních látek jsou v nich zastoupeny vápník, draslík, fosfor, hořčík, zinek, měď a mangan. Sportovci si je cení zejména pro vysoké procento esenciálních aminokyselin, které jsou nezbytné pro budování svalové hmoty.

Jaké účinky mají ovesné vločky?

Kromě dodání potřebné energie pomáhají při střevních a žaludečních potížích a poruchách trávení. Posilují imunitní systém a tlumí zvýšenou činnost štítné žlázy. Protože obsahují minimum kalorií, dopřát si ji mohou lidé na dietě. Napomáhají odbourávat tuk a cholesterol z těla. U mužů zvyšují hladinu testosteronu a tím i jejich sexuální výkonnost. Ovesné vločky jsou také skvělou výživou pro nehty, vlasy a pleť.

Jak ovesné vločky připravit?

Chutnají skvěle na slaný způsob i na sladký. Nejrychlejší příprava je zalít je teplým nebo studeným mlékem a přidat k nim ořechy nebo ovoce. Nejste milovníci sladkých jídel? Osmažte je na pánvi spolu s vajíčkem. Ti, kdo rádi vaří, mohou vyzkoušet ovesné placky, sušenky nebo karbanátky. Přidat je můžete i do jídel, např. do vývaru jako zavářku, do nádivek, masových rolád, bramboráků nebo zeleninových a sladkých pokrmů.

Čtěte také:   Komplexní účinek chlorelly na organismus
Share on Facebook
Facebook
19Tweet about this on Twitter
Twitter
Digg this
Digg
Email this to someone
email
Sdílejte prosím!

Mohlo by vás zajímat...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *