Pečeme zdravěji! (část 2.)

V prvním díle o zdravějším pečení jste si přečetli, co dělat s moukou a cukrem. K pečení je však zapotřebí více surovin, čili co dál?

Jde to i bez vejce!

Vejce skutečně při pečení nepotřebujete, a pokud to nejde jinak, tak je prostě vynechejte. Mazlavou konzistenci zastoupí tekutina s příslušným tukem. A jak nahradit jedno vejce?

  • Rozmačkejte půl banánu
  • 1 lžíce lněných semínek + 3-4 lžičky vody (rozmixujte nebo podrťte)
  • 1 lžíce chia semínek + 1/3 hrnku vody (rozmixujte a nechte 15 minut odstát)
  • 3 lžičky arašídového másla
  • 2 lžíce kukuřičného škrobu + 3 lžičky vody (promíchejte)
  • Vanilkový pudinkový prášek
  • ¼ hrnku jablečného pyré

A co tuk?

Místo klasického másla zkuste Alsan, nebo používejte olej (řepkový, slunečnicový), nejlepší je však kokosový, který má pozitivní účinky jak na vnější část těla, tak i na vnitřní. Díky tuku je těsto vláčnější, zkuste tedy i jiné varianty, jako jsou např. avokádo, jogurt či různé druhy pyré.

Kakao nebo karob?

Tradiční holandské kakao určitě všichni známe, stejně tak i karob (svatojánský chléb), ale zkusili jste je někdy vyměnit? Karob je levnější, méně tučný a sladší (sladké kakaové dezerty nemusíte tolik doslazovat), obsahuje bílkoviny, draslík, hořčík, železo a je zdrojem vitaminu B1.

Kypřící prášek

Klasický kypřící prášek lze vyměnit za ten bez fosfátů (vinný kámen), nebo obyčejnou jedlou sodu.

Pevně doufáme, že i tento článek vám pomůže se orientovat v „pečící problematice“, spousta věcí v kuchyni není vůbec složitá, stačí jen vědět, jak na ně. Vše je také o zvyku, a o tom chtít do pečení vnést něco nového. Postupem času vám tyto metody totiž přijdou zcela normální.

Čtěte také:   Vánoce - strašák štíhlé linie?
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Digg this
Digg
Email this to someone
email
Sdílejte prosím!

Mohlo by vás zajímat...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *