Potraviny pro snížení překyseleného organismu

Poměr kyselin a zásad má vliv na zdraví a stárnutí. Překyselený organismus je výsadou západní civilizace, protože strava je bohatá na živočišné produkty, které vytvářejí kyseliny, a obsahuje málo čerstvé zeleniny. Kyselý stav organismu zvyšuje vylučování vápníku a aktivitu buněk rozkládajících kosti. Ne však každá kyselá potravina způsobuje tvorbu kyselin. Příkladem může být citron.

Kyselinotvorné potraviny

Mezi kyselinotvorné potraviny patří zejména:

  • Maso a ryby
  • Mléko a mléčné výrobky
  • Vejce
  • Obilí a luštěniny
  • Cukr a umělá sladidla
  • Alkohol, káva, léky

Zásadotvorné potraviny pro zlepšení PH vašeho těla

1. Zelenina

Artyčok, brambory (i bramborová polévka nebo bramborové knedlíky), brokolice, celer, cibule, cuketa, kukuřice, černý kořen, červená řepa, červené zelí, česnek, dýně, fenykl, hlávkové zelí, chřest, kapusta růžičková, kapusta kadeřavá, kedlubny, květák, ledový salát, mrkev, okurky (i nakládané), olivy, petržel, pórek, rajčata a přírodní rajčatové šťávy, ředkev, ředkvičky, špenát, zelené fazolky, zelený hrášek, zelí (i kysané)

2. Ovoce

Ananas, banány, borůvky, broskve, citrony, černý rybíz, datle, fíky, grapefruity, hroznové víno, jablka (i čerstvá šťáva, dřeň, jablečné víno a dokonce i jablečný koláč), jahody, kdoule, maliny, mango, meloun, meruňky, mirabelky, nektarinky, ostružiny, pomeranče (i čerstvá šťáva), švestky, třešně

3. Oříšky, klíčky, obilniny, pečivo

Bambusové klíčky, celozrnné těstoviny, celozrnný chléb, černý chléb, grahamový chléb, jáhly, Knäckebrot, kroupy, krupice, kuskus, lískové oříšky, lněná semínka, mandle, rýže natural, sójové klíčky, sója, žitná mouka, žitný chléb, ale také například droždí

Čtěte také:   Jak bojovat s častými záněty?

4. Koření a bylinky

Bílý pepř, bobkový list, bylinkové čaje (i zelený), černý kmín, čerstvé bylinky, kopr, majoránka, řeřicha, šípky

5. Mléko a mléčné výrobky

Brynza, bílý jogurt, camembert s 30 % tuku, čerstvé sýry typu Cottage, kondenzované mléko, kysaná smetana, máslo, mléko (ideálně z farmy, i odstředěné), tučný tvaroh, podmáslí

6. Maso a ryby

Hovězí filet, husí prsa, krůtí maso, platýs, slepice (pečená i vařená), srnčí kýta, telecí filé, telecí stehno, ústřice, ale také aspik a želatina

7. Ostatní

Luštěniny (kromě čočky), lanýže, olivový olej, slunečnicový olej, tofu, vejce natvrdo

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterDigg thisEmail this to someoneSdílejte prosím!

Mohlo by vás zajímat...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Advertisment ad adsense adlogger