Rostlinná bílkovina – tofu

Kdo by neznal tofu? Určitě o něm každý z nás alespoň jednou slyšel, díky tomu se také populace dělí na dvě pomyslné skupiny – tofu je super a tofu se nedá jíst. U některých to může být tím, že jednoduše poprvé sáhli v obchodech po špatné značce tofu. Co ale dát tofu ještě jednu šanci? Tofu má vysoký obsah bílkovin a díky své konzistenci dokáže přejmout chuť ostatních věcí, takže je všestranným pomocníkem při přípravě různých pokrmů. Tofu má kořeny v Číně, vyrábělo se údajně ještě před naším letopočtem, nicméně dodnes patří k tamním tradičním jídlům.

Že jste tofu ještě nikdy neměli? Jste-li tedy začátečníci, sáhněte po uzeném tofu značky Sunfood. Tohle tofu je super i bez jakékoliv úpravy, hodí se zapéct do celozrnných toastů s hořčicí, jen tak na bagetu či do salátu. Uzenou variantou opravdu nic nezkazíte, ba naopak, pomalu si zvyknete na odlišnost tofu. Značka Sunfood je dle názoru některých výrobcem dobrého a kvalitního tofu. Takže které dále? Dobré je marinované, které se hodí na přípravu asijských jídel, dále bylinkové – do salátů, lahůdkové, bazalkové, chilli…Neochucené tofu předem raději naložte a přihoďte do požadovaných směsí, takto tofu můžete i grilovat, zkuste špízy.

Existuje i jemnější druh – takzvané silken tofu, které je velmi jemné a hodí se pro přípravu dezertů – „cheesecake“, různých krémů a podobně. Tofu je ve své podstatě sýr, jen se vyrábí srážením sójového mléka namísto kravského. Do západních zemí se dostávalo postupně až s příchodem vegetariánství a veganství, ovšem dnes je někdy zařazováno i do běžného jídelníčku právě díky bílkovinám.

Čtěte také:   Těstovinový salát s krůtím masem a tofu
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Digg this
Digg
Email this to someone
email
Sdílejte prosím!

Mohlo by vás zajímat...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *