Správný pitný režim

Pít se musí, důležité ovšem je co a v jaké míře. Tímto nemáme na mysli alkohol, který se do pitného režimu příliš nehodí, ale tekutiny, kterými pokryjeme denní příjem. Jak a kolik vody vypít? Obecně se tvrdí, že dva až tři litry denně. Nicméně i tato míra se může lišit, neboť každý má jiné potřeby a návyky, ale i přesto by měl zdravý dospělý člověk tyto hodnoty dodržovat.

Co zahrnout do pitného režimu?

Výše zmíněný alkohol do něj opravdu nepatří, stejně tak káva. Výjimku lze udělat u jednoho piva, to si můžete dopřát tehdy, pokud jste měli velký energetický výdej. Dále je to hlavně voda a minerální vody, které nejsou slazené, ale obsahují různé druhy vitamínů (hořčík, zinek, magnézium a jiné). Různé zdroje tvrdí, že do pitného režimu nelze počítat polévky, my jsme toho názoru, že nejedná-li se o krémové polévky, i ty mohou být menším pomocníkem. Další variantou jsou ovocné a zelené čaje, černý se příliš nedoporučuje, vhodné jsou i ovocné šťávy.

  • Určitě víte, že pít máte i tehdy, když nepociťujete žízeň, protože tento znak je už alarmující, věnujte pozornost i rtům, které jsou při nedostatku vody suché.
  • Přes letní dny se potřeba vody zvětšuje, neboť se i více potíte. Totéž platí u sportu, kdy je třeba výdej tekutin následně doplnit.
  • Přestože je příjem tekutin dán, do ničeho se nesmíte nutit. Jestliže vám vyhovuje pít méně, pijte méně, protože takzvaných „akvaholiků“ stále přibývá. Trend různých lahví s vodou je viditelný stále víc a víc, což samozřejmě není na škodu, ale pít hodně už zdravé rozhodně není.
Čtěte také:   Pitný režim - kalorie, které zapomínáte?
Share on Facebook
Facebook
5Tweet about this on Twitter
Twitter
Digg this
Digg
Email this to someone
email
Sdílejte prosím!

Mohlo by vás zajímat...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *