Strava na podzim

Venku se citelně ochladilo, a tak je třeba začít přemýšlet nad tím, co budeme jíst na podzim. Skladba potravin a pokrmů bude samozřejmě jiná než v létě. Jedním z hlavních důvodů je to, že tělo si potřebuje začít ukládat tuky (zásoby) na zimu. V moderní době už se příliš nezabýváme tím, že bychom svůj jídelníček měli přizpůsobovat ročnímu období a tomu, kde žijeme, protože v supermarketech je 365 dní v roce téměř vše, na co si vzpomeneme.

Podzim je čas chřipek a nachlazení, jak se tomu bránit? Rady našich babiček a prababiček jsou jasné, dej si vitamin C a nebudeš nemocný. Proto konzumujte jablka, v babím létě broskve, nikoliv pomeranče a exotické ovoce, které většinou ochlazuje. Dále ostružiny, kterých je i v září dostatek, hroznové víno vypěstované doma, a hlavně švestky, povoluje se i malé množství pálenky, která je rovněž spolehlivým bojovníkem proti nachlazení. Zkuste také sušené brusinky, a pokud opravdu trváte na tom, že chcete exotiku, volte goji.

Dále jezte brambory, brokolici a květák, výborná je také červená řepa. Z té si můžete udělat karbanátky, salát anebo klidně i moučník. Dýně je super surovina, co z ní lze vytvořit, už jste se na našem serveru mohli také dočíst. Nezapomínejte na cibuli s česnekem, vypálí případné viry a ještě dochutí požadovaný pokrm. Jíst bychom měli teplé polévky, můžeme je více zahustit, s nadcházejícím podzimem také uberte množství zeleninových salátů. Ty suroviny, které jsou vhodné k zavaření, zavaříme a zbytek zkusíme spotřebovat. Na snídani můžeme volit libovolné kaše či míchaná vejce. K dochucení sáhneme po koření, které zahřeje (chilli, skořice…).

Čtěte také:   Jak na jarní detox?
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterDigg thisEmail this to someoneSdílejte prosím!

Mohlo by vás zajímat...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Advertisment ad adsense adlogger