Strava na podzim

Venku se citelně ochladilo, a tak je třeba začít přemýšlet nad tím, co budeme jíst na podzim. Skladba potravin a pokrmů bude samozřejmě jiná než v létě. Jedním z hlavních důvodů je to, že tělo si potřebuje začít ukládat tuky (zásoby) na zimu. V moderní době už se příliš nezabýváme tím, že bychom svůj jídelníček měli přizpůsobovat ročnímu období a tomu, kde žijeme, protože v supermarketech je 365 dní v roce téměř vše, na co si vzpomeneme.

Podzim je čas chřipek a nachlazení, jak se tomu bránit? Rady našich babiček a prababiček jsou jasné, dej si vitamin C a nebudeš nemocný. Proto konzumujte jablka, v babím létě broskve, nikoliv pomeranče a exotické ovoce, které většinou ochlazuje. Dále ostružiny, kterých je i v září dostatek, hroznové víno vypěstované doma, a hlavně švestky, povoluje se i malé množství pálenky, která je rovněž spolehlivým bojovníkem proti nachlazení. Zkuste také sušené brusinky, a pokud opravdu trváte na tom, že chcete exotiku, volte goji.

Dále jezte brambory, brokolici a květák, výborná je také červená řepa. Z té si můžete udělat karbanátky, salát anebo klidně i moučník. Dýně je super surovina, co z ní lze vytvořit, už jste se na našem serveru mohli také dočíst. Nezapomínejte na cibuli s česnekem, vypálí případné viry a ještě dochutí požadovaný pokrm. Jíst bychom měli teplé polévky, můžeme je více zahustit, s nadcházejícím podzimem také uberte množství zeleninových salátů. Ty suroviny, které jsou vhodné k zavaření, zavaříme a zbytek zkusíme spotřebovat. Na snídani můžeme volit libovolné kaše či míchaná vejce. K dochucení sáhneme po koření, které zahřeje (chilli, skořice…).

Čtěte také:   Jak se vyrovnat s přechodem na chladnější počasí?
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Digg this
Digg
Email this to someone
email
Sdílejte prosím!

Mohlo by vás zajímat...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *