V jakých potravinách hledat vápník?

V reakci na předešlý článek jsme se rozhodli napsat o tom, jak lze jinak získat vápník než z mléka. Protože víte, že mléko není až tak super potravinou, je třeba dodávat vápník z jiných zdrojů. Už od dob našich praprababiček kolují tradice, že vápník naleznete v mléku, ale věděli jste, že je i v mnoha jiných potravinách, kde by ho někteří ani nečekali?

Hlavní roli u vápníku hraje jeho vstřebatelnost, a ne v jakém množství, nýbrž v jaké podobě jej dostaneme. Rada je tedy následující – dávejte si pozor, v jakých potravinách je onen vstřebatelný vápník, protože můžete jíst potraviny bohaté na vápník, ale tělo z něj získá jen velmi málo. A jaké jsou nejlepší potraviny s „dobrým“ vápníkem?

  • Tofu obohacené vápenatými solemi
  • Čínské zelí
  • Mák
  • Listy řepy vodnice (bílá řepa)
  • Rostlinná mléka a šťávy

Do další skupiny potravin, kde je vápník rovněž dobře vstřebatelný, patří tyto:

  • Fazole
  • Brokolice
  • Mandle
  • Semínka
  • Fíky
  • Melasa
  • Květák

Jak vidíte, výčet není zrovna nejmenší, navíc konzumace těchto druhů potravin má i další zdravotní benefity v podobě železa či jiných stopových prvků. Také je dobré jíst tyto potraviny s vitamínem C, který zvyšuje jeho vstřebatelnost. Můžete zvolit i „sýrovou“ cestu v podobě eidamu, goudy či tavených sýrů, nicméně tělo se vám neodvděčí tak jako u potravin výše zmíněných, neboť sýry jsou plné soli, aditiv a případně barviv. Nerostlinným zdrojem jsou také ryby obsahující vitamin D (tuňák, sardinky, losos). Zkrátka a dobře, vyváženou stravou bohatou na zdravé tuky a vitaminy byste se neměli obávat, že budete mít něčeho nedostatek.

Čtěte také:   Dostatek energie? Tyhle potraviny to zajistí
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Digg this
Digg
Email this to someone
email
Sdílejte prosím!

Mohlo by vás zajímat...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *