Vyzrajte nad chřipkou!

Na podzim je téměř pravidlem, že když ráno odcházíte do práce nebo školy, je zima a když odpoledne vyjdete ven, máte problém s tím, že je moc vedro. To organismus nemusí zvládnout, a tak dochází k jeho přehřátí, kdy je doslova ideálním místem pro množení virů a také bakterií. Co dělat, abyste se chřipce a nachlazení ubránili? Existují vůbec nějaké zaručené tipy, rady anebo triky?

Kdy je riziko nákazy největší?

Jak jsme již zmínili výše, v podzimních i zimních měsících je třeba zvýšit péči o svůj organismus, neboť ne všichni jsou schopni nápor nemocí ustát. Do rizikových skupin patří především kontakt s nemocným, či vaše oslabená imunita, pak můžete dělat cokoliv a chřipka vás stejně zasáhne. Jednoduchá rada, jak se těmto faktorům vyhnout, opravdu neexistuje.

Příznaky

Příznaky chřipky se mohou lišit, avšak ty základní jsme schopni rozeznat všichni – horečka, zimnice, bolest kloubů a svalů. Hlavním tipem, jak chřipku rozeznat od běžného nachlazení je následující – tento stav má rychlý nástup, tudíž mu zpravidla žádné bolístky nepředchází. U velmi oslabených jedinců může dojít i nevolnosti a nechutenství.

Předcházet nemocem = nejlepší léčba

Nejlepší prevencí je samozřejmě zdravý životní styl. Leckdy se zdá být i toto problémem. Zůstat vždy pozitivní a dobře naladěn není jednoduché. V rizikových měsících jezte hodně cibule, česneku, chilli, vařte si zázvorový čaj s medem. Z ovoce dejte přednost jablku nebo hrušce. Zeleninu z léta zpracujte a zavařte, z dýně si udělejte koláč s vlašskými ořechy. Pokud to počasí dovolí, neváhejte vyrazit do přírody, užívejte si paprsky slunce, které jsou stále zdrojem vitaminu D, jež po zimě chybí úplně každému. Věříte-li suplementům, na zimu můžete zkusit i je.

Čtěte také:   Štíhlý neznamená zdravý
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Digg this
Digg
Email this to someone
email
Sdílejte prosím!

Mohlo by vás zajímat...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *