Začátečnické chyby při cvičení

Je to tady! Jeden z největších kroků, ke kterému jste se v životě odhodlali, skutečně nastal. Rozhodli jste začít cvičit a začít se sebou něco dělat. Tím pádem vyvstává mnoho nástrah, o kterých jste doposud ani netušili. Děláte všechno správně? Není to spíše více škody než užitku? Jak správně sportovat a jaké jsou největší chyby, které byste vůbec dělat nemuseli?

Žádné protažení

Chyba, které se nedopouštějí jen začátečníci, ale i mnohdy i sportovci, kteří si na svém úspěchu zakládají. My doporučujeme jak protažení před pohybem, tak i po fyzické aktivitě. S tím, že protažení po by mělo být mnohem důslednější, protože nikdo nechce, aby se svaly zkracovaly. Na internetu se dá najít spousta tipů a rad, jak se protahovat po jízdě na kole, běhu či jiných aktivitách. Tuto část proto opravdu nepodceňujte.

Regenerace

Průběh a doba regenerace by měla být úměrná podanému výkonu. Nejste-li profesionální sportovec, své síly opravdu nepřeceňujte, mohlo by dojít k úrazu, který může mít trvalý charakter. Vhodná je například vířivka anebo jednoduše pobyt v bazénu. Svaly potřebují odpočinek, tudíž se do cvičení nenuťte a zpočátku nesportuje každý den.

Špatná technika

Získat správnou techniku při cvičení a jiných sportovních aktivitách chce čas. Můžete mít všechno důkladně nastudováno, jenže praxe vypadá jinak. Dejte prostor i více zkušeným a nechejte si poradit. Na tom, že se zeptáte, jak správně cvičit, není vůbec nic špatného, ba naopak. Například u běhání musíte dopadat najdříve na špičky, což je pro mnoho lidí problém, a pak se potýkají s bolestí kolen. Taktéž nepodceňte obuv a nemyslete si, že budete po prvních pěti či deseti kilometrech schopní běhat maratony. Chce to opravdu setrvat, ať si vaše tělo zvykne na jakýkoliv pohyb.

Čtěte také:   Co s bolestmi zad?

Mohlo by vás zajímat...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Advertisment ad adsense adlogger