Začátečnické chyby při cvičení

Je to tady! Jeden z největších kroků, ke kterému jste se v životě odhodlali, skutečně nastal. Rozhodli jste začít cvičit a začít se sebou něco dělat. Tím pádem vyvstává mnoho nástrah, o kterých jste doposud ani netušili. Děláte všechno správně? Není to spíše více škody než užitku? Jak správně sportovat a jaké jsou největší chyby, které byste vůbec dělat nemuseli?

Žádné protažení

Chyba, které se nedopouštějí jen začátečníci, ale i mnohdy i sportovci, kteří si na svém úspěchu zakládají. My doporučujeme jak protažení před pohybem, tak i po fyzické aktivitě. S tím, že protažení po by mělo být mnohem důslednější, protože nikdo nechce, aby se svaly zkracovaly. Na internetu se dá najít spousta tipů a rad, jak se protahovat po jízdě na kole, běhu či jiných aktivitách. Tuto část proto opravdu nepodceňujte.

Regenerace

Průběh a doba regenerace by měla být úměrná podanému výkonu. Nejste-li profesionální sportovec, své síly opravdu nepřeceňujte, mohlo by dojít k úrazu, který může mít trvalý charakter. Vhodná je například vířivka anebo jednoduše pobyt v bazénu. Svaly potřebují odpočinek, tudíž se do cvičení nenuťte a zpočátku nesportuje každý den.

Špatná technika

Získat správnou techniku při cvičení a jiných sportovních aktivitách chce čas. Můžete mít všechno důkladně nastudováno, jenže praxe vypadá jinak. Dejte prostor i více zkušeným a nechejte si poradit. Na tom, že se zeptáte, jak správně cvičit, není vůbec nic špatného, ba naopak. Například u běhání musíte dopadat najdříve na špičky, což je pro mnoho lidí problém, a pak se potýkají s bolestí kolen. Taktéž nepodceňte obuv a nemyslete si, že budete po prvních pěti či deseti kilometrech schopní běhat maratony. Chce to opravdu setrvat, ať si vaše tělo zvykne na jakýkoliv pohyb.

Čtěte také:   Správná motivace při sportování - to je základ!
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Digg this
Digg
Email this to someone
email
Sdílejte prosím!

Mohlo by vás zajímat...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *