„Zakázaná jídla“, která milujete

Existují jídla, která by lidé držící dietu jíst zkrátka neměli. Které pochoutky jsou u vás na takzvaném black listu, čili zakázané listině? Jedno moudro praví, že s mírou se může všechno, ovšem jak je to u vysoko kalorických pokrmů, které jsou plné nezdravých tuků?

Pizza

Pizza je oblíbeným pokrmem snad u všech věkových kategorií. Některé druhy mohou být vhodné i u redukčních diet, ovšem jiné jsou pohromou pro spoustu výživových poradců. Klasická sýrová pizza je tou horší variantou, neboť velké množství sýra je mnohem tučnější než kuřecí maso. Ovšem pokud si dáte pizzu pouze se zeleninou doplněnou o kvalitní šunku či sýr, nemusí být pizza vůbec tak kalorická. Nejlepší je si však pizzu připravit doma, protože můžete vytvořit takovou kombinaci, kterou máte opravdu rádi a hlavně si nepřidáte zbytečné kalorie.

Omáčky

Klasické české omáčky buď lidé milují anebo nesnášejí, do které skupiny patříte vy? Jedno je jasné, omáčky jsou velmi kalorickými a tučnými pokrmy díky plnotučné smetaně, která do receptů původně patří. Omáčky, do kterých se smetana nedává, mohou skvěle posloužit jako alternativy. Ale také můžete využít možnosti různých rostlinných alternativ ke smetanám klasickým, a to už ovesnou, rýžovou či sójovou. Každá se hodí na něco jiného, rýžová spíše na sladkou kuchyni a sójová na slanou.

Čemu se tedy obecně spíše vyhýbat? Jde o známé klišé, ale jsou to především smažené, velmi tučné potraviny. Dále polotovary plné cukru a tuku a sladké či slané pochutiny. Budete-li je konzumovat ve velkém množství, vaše dieta bude zbytečná. Totéž platí o sladkých a sycených nápojích, které jsou doslova cukrovou bombou. Tyto nápoje nejsou pro lidský organismus vůbec potřebné.  A jak jste na tom vy? Hřešíte?

Čtěte také:   Jíte vejce?
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Digg this
Digg
Email this to someone
email
Sdílejte prosím!

Mohlo by vás zajímat...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *