Zdravé svačiny – jak na ně?

Svačina je jedno z jídel, na které spousta z vás zapomíná, nebo ji úplně vypouští. Samozřejmě víte, že je to špatně, ale co s tím? Nabízí se spousta řešení, nicméně nejjednodušší je to, že si svačinu nachystáte ještě před odchodem do práce, třeba i večer. A jak mají svačiny vypadat? Na to se zaměříme v následujícím článku.

Vynechávání svačin podporuje přibírání na váze a může také zpomalit metabolismus. Což není příjemné, takže pokud chcete být fit a vitální, svačte. Někteří lidé mají ve zvyku si svačinu kupovat v supermarketech, je to většinou jen pečivo, v lepším případě dokoupí zeleninu a ovoce, případně sýr či šunku. Tato verze není příliš vhodná, stejně tak se nedoporučují müsli tyčinky či jiné pochutiny plné cukru, umělých sladidel a barviv. Kupte si pouze základní suroviny a z nich doma vytvořte chutnou a zdravou svačinu.

Sladké svačiny

  • Tvaroh s ovocem zakápnutý libovolným sirupem
  • Domácí koláč, buchta + ovoce
  • Oříšky + ovoce
  • Bílý jogurt s ovocem
  • Ovocný salát se zálivkou z domácí šťávy

Honí-li vás opravdu mlsná, nebojte se sáhnout dopoledne po kvalitní čokoládě, zažene chuť na sladké a vy pak nevezmete útokem cukrárnu. K pití si dopřávejte čaje, vodu, nebo kvalitní džusy.

Slané svačiny

  • Z tvarohu si vytvořte domácí pomazánku a namažte na pečivo a knäckebrot, extrudované rýžové chlebíčky raději nechte na později
  • Zeleninový salát s tofu
  • Zelenina + semínka, případně oříšky
  • Hummus se zeleninou
  • Sendvič s rostlinnou pomazánkou + zeleninová krabička
  • Zeleninové wrapy s domácím dipem (např. avokádovým)
Čtěte také:   Jak na zdravé obědy?

Jako doplněk v obchodech můžete nalézt různé zeleninové krekry, mají sice větší množství soli, ale jednou za čas vám neuškodí, alespoň vyzkoušíte něco nového.

Mohlo by vás zajímat...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Advertisment ad adsense adlogger