Pozor na únavu!

Venku je spíše apríl, ale jaro klepe na dveře. S ním přichází i známá jarní únava. Nejen ta nás trápí a mnozí se s únavou potýkají celý rok. Únavy mohou být různé a některé z nich mohou mít i vážnější důsledky a příčiny.

Nejčastěji se stává, že se cítíme unaveni po nějakém fyzickém výkonu, tato únava je naprosto zřejmá, takže si stačí jen dostatečně odpočinout (ve formě spánku) a zregenerovat. S další formou únavy se setkáváme po večírku, kdy máme nedostatek spánku, případně minerálů po alkoholovém dýchánku, zde stačí klid na lůžku. Většinou se únava dostavuje, pokud ke svému organismu nechováme tak, jak bychom měli.

Únava psychická se řeší hůře, neboť pochází ze stresu a ten se ovlivňuje velmi těžko, někdo volí psychologa, jiný pilulky. Další se snaží podpořit svůj stav stravou, pozitivním myšlením a sportem.

Jaké jsou příznaky únavy určitě všichni víme, shrňme proto jen některé:

  • Bolest hlavy
  • Závratě
  • Halucinace
  • Bolesti svalů
  • Zpomalení reflexů
  • Podrážděnost

Za únavu může tedy špatný životní styl, zejména pak kouření, tučná a nepravidelná strava, nedostatek spánku. Ale také cukrovka, antidepresiva, choroby srdce a nespavost.

Bojovat proti únavě jde několika způsoby, jednak spánkem (v délce minimálně 6-ti hodin), ale i dalšími variantami. Co se týká tekutin, pijte vodu a zelené čaje, jezte hlavně ovoce a vyřaďte výše zmiňovaná tučná jídla. A pokud se budete věnovat pravidelnému sportu, únava se zmenší a váš spánek bude kvalitnější. Jsou-li vaše problémy dlouhodobé, určitě navštivte lékaře. Trpět únavou nikdo celý život nechce, člověk je pak skleslý a bez nálady.

Čtěte také:   Nadýmání - problém, o kterém se nemluví
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterDigg thisEmail this to someoneSdílejte prosím!

Mohlo by vás zajímat...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Advertisment ad adsense adlogger