Co zpomaluje metabolismus?

Je jasné, že metabolismus se do jisté míry zpomaluje věkem, ale co když chyba může být i na vaší straně? Také spousta mladých lidí může sníst doslova cokoliv a nepřibere ani kilo, kdežto vy se snažíte a výsledky nejsou vidět. Existuje totiž spousta věcí, které metabolismus zpomalují a brání tak dosáhnout vysněné váhy. Jaké? To se dozvíte v následujícím článku.

Jíte nepravidelně

Je vědecky dokázáno, že pokud v jídle nemáte stanovený „řád“, máte větší tendenci nabírat na váze a zpomalovat metabolismus. Když jíte každý den ve stejnou dobu, tělo mezi jídly spaluje více kalorií.

Špatná kvalita spánku

Spíte-li málo a špatně, tělo potom bude produkovat hormony, které povzbuzují chuť k jídlu. Logicky tedy spořádáte více, než jste zvyklí, což není dobře.

Malý přísun tekutin

Není vyhovující ani to, že pijete hodně, ale ani to, že málo. Příjem tekutin za den je velmi individuální, ale rozhodně pijte ke všem jídlům a klidně i vodu mezi jídly.

Nedostatek bílkovin

Čím více svalů máte, tím více kalorií spalujete. Metabolismus chudý na bílkoviny tedy spaluje méně, všechny tyto procesy jsou podpořeny správnou dávkou tekutin.

Malý příjem kalorií

Spousta lidí si myslí, že když bude jíst méně, zhubne. Samozřejmě jen v tom případě, pokud jejich porce byly opravdu obrovské. V opačném případě může dojít ještě k vzestupu váhy, neboť člověk hladoví a tělo si záměrně začne ukládat tuky na horší časy.

Čtěte také:   Rizoto se šmakounem

Časté sezení

Dlouhodobé sezení není příliš výhodné, dnes má skoro každý sedavé zaměstnání, přičemž málo lidí si dělá přestávky, aby se prošla či pročistila hlavu. Sedíme-li každý den v kanceláři osm a více hodin, naše tělo přepne na režim „hibernace“ a celkově se zpomalí.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterDigg thisEmail this to someoneSdílejte prosím!

Mohlo by vás zajímat...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Advertisment ad adsense adlogger